Dzięki stronie internet.gov.pl mogą Państwo:
- Sprawdzić, czy pod wskazanym adresem dostępny jest szybki internet lub czy planowana jest jego budowa.
- Zgłosić potrzebę dostępu do szybkiego internetu, jeśli obecnie nie jest on dostępny.
- Zaznaczyć budynek jako pustostan, co pozwoli operatorom na lepsze planowanie inwestycji.
- Zgłaszać zapotrzebowanie na usługi, jeśli są Państwo właścicielem, zarządcą lub użytkownikiem wieczystym nieruchomości bez dostępu do internetu.
Jak to działa?
Po zalogowaniu się przez login.gov.pl, zgłoszenie trafia bezpośrednio do operatorów telekomunikacyjnych, którzy oferują stacjonarny internet w danym regionie. Na tej podstawie dostawcy usług mogą planować rozbudowę sieci internetowej, odpowiadając na realne potrzeby mieszkańców.
Jesteś operatorem?
Operatorzy usług telekomunikacyjnych mogą z kolei logować się do systemu internet.gov.pl, aby:
- aktualizować dane o oferowanych usługach,
- odpowiadać na zgłoszenia mieszkańców,
- przeglądać mapę pustostanów,
- planować inwestycje w rozbudowę sieci.
Więcej informacji oraz dostęp do systemu znajdują się na stronie: www.internet.gov.pl